ROEREN
Marktleider in het oplossen van roerproblemen
ROEREN
Marktleider in het oplossen van roerproblemenROEREN
VEEL VOORKOMENDE ROERPROBLEMEN:
- Inwatering van het roerblad
- Vorstschade
- Gebroken roerblad
- Gecorrodeerde roeras
- Speling op de lagers
- Problemen met het stuurgedrag van het zeiljacht
VEEL VOORKOMENDE ROERPROBLEMEN:
- Inwatering van het roerblad
- Vorstschade
- Gebroken roerblad
- Gecorrodeerde roeras
- Speling op de lagers
- Problemen met het stuurgedrag van het zeiljacht
ROEREN
INWATERING EN OSMOSE
In zo’n geval adviseren wij het roerblad te vervangen door een nieuwe. Indien mogelijk gebruiken we de originele roerkoning. Een roerblad gebouwd in ons HEG (hout epoxy glasvezel) techniek is oerdegelijk en beschermt tegen inwateren langs de roerkoning. Voor roerbladen waarbij het gewicht een belangrijke rol speelt, maken wij gebruik van een harde pvc schuimkern, versterkt met glas en unidirectionaal weefsel in epoxy om een zeer stijf roerblad te krijgen.
INWATERING EN OSMOSE
In zo’n geval adviseren wij het roerblad te vervangen door een nieuwe. Indien mogelijk gebruiken we de originele roerkoning. Een roerblad gebouwd in ons HEG (hout epoxy glasvezel) techniek is oerdegelijk en beschermt tegen inwateren langs de roerkoning. Voor roerbladen waarbij het gewicht een belangrijke rol speelt, maken wij gebruik van een harde pvc schuimkern, versterkt met glas en unidirectionaal weefsel in epoxy om een zeer stijf roerblad te krijgen.
SPELING OP DE ROERLAGERS
Als u met de boot naar de werf komt, regelen wij dat hij op de kant wordt gezet en onderzoeken wij het probleem. We demonteren de lagers en het roer en kijken meteen naar de rest van het stuursysteem. Uiteraard verzorgen wij deze werkzaamheden ook op locatie.
GEEN OPTIMAAL STUURGEDRAG
Aan de hand van onze ervaring en uw wensen beoordelen wij of we het roerblad en daarmee het stuurgedrag kunnen optimaliseren. Hierbij kijken we naar planvorm (het model) en de profielkeuze (de bolling). Met trots kunnen we melden dat we door onze aanpassingen menig schip beter hebben laten sturen.
GEEN OPTIMAAL STUURGEDRAG
Aan de hand van onze ervaring en uw wensen beoordelen wij of we het roerblad en daarmee het stuurgedrag kunnen optimaliseren. Hierbij kijken we naar planvorm (het model) en de profielkeuze (de bolling). Met trots kunnen we melden dat we door onze aanpassingen menig schip beter hebben laten sturen.
REGELMATIG CONTROLEREN
Controleert u niet alleen de lagers op speling, het roerblad op vocht, maar ook de roerkoning. Roerkoningen van aluminium of rvs die krom zijn of zware sporen van slijtage of corrosie tonen dienen vervangen te worden om asbreuk te voorkomen. Wij leveren roerkoningen van RVS of aluminium.
ZORGELOOS VAREN? MODUS MARINE HELPT
Als u op de werf langskomt met uw roer, kunnen wij u kosteloos advies geven. Natuurlijk kunnen we ook op locatie uw roer beoordelen en advies geven. Hieraan zijn wel kosten verbonden.
Op al onze leveringen zijn de Hiswa voorwaarden van toepassing.